Shrnutí konference AFFILHEROCONF.

První česko-slovenská affiliate konference AFFILHEROCONF. je úspěšně za námi. Konferenci, která se konala v Brně, společně uspořádalo osm affiliate sítí a čtyři affiliate manažeři na volné noze. Konference se zúčastnilo okolo 130 affiláků z Čech a Slovenska. Informace a know-how, které během konference zazněly, byly pro všechny inspirativní.

 

 

Konference začala blokem s workshopy. V prvním vstupu nám Jarda Jeníček představil pokročilé možnosti využívání placeného pluginu WP All Import pro importování XML feedů na WordPressové stránky. V diskuzi, která se poté vedla, se řešilo mimo jiné i to, zda lze nahradit Woocommerce jiným řešením a zda to má vůbec smysl. Dle názoru Jardy je lepší věnovat čas a energii něčemu přínosnějšímu. Protože on se dokáže i s Woocommerce dostat s načítáním stránek pod jednu vteřinu.

 

Následující workshop od Štefana Polgariho byl o netradičních zdrojích trafiku. Zajímavé byly určitě možnosti využití inzerce na stránkách s adult obsahem a především tzv. low traffic. Ten je sice těžký ovládnout, ale při kvalitní optimalizaci a testování může přinést zajímavé výsledky.

 

Peter Chodelka v posledním workshopu ukázal, jakým způsobem on využívá Google Sheets, pro maximální efektivitu při přípravě a správě svých projektů. To co by nezkušeným mohlo trvat i několik dní, má Peter zmáknuté za pár hodin. Své šablony dal veřejně k dispozici všem účastníkům. Věřím, že spoustě affiláků tato vychytávka zjednoduší práci.

 

Po workshopové části se sál naplnil nově příchozími a Martin Bětík zahájil hlavní část konference. První přednášky se chopil Ondřej Hájek a byla na poměrně ožehavé téma poslední doby, a to o přepisování cookies cashback portály a kupónovými weby. Na několika příkladech ze zahraničí i z vlastních dat affiliate sítě eHub ukázal, že přepisování cookies se v reálu děje jenom v řádu procent. Dále rozvinul možnosti řešení, jak na tuto situaci reagovali v zahraničí. Možností je několik, například rozdělení provize mezi více affiliate partnerů v případě objednávky získané přepsáním cookies. Nebo snížení provize v případě, že v objednávce byl využit slevový kupón a další.

 

Následující přednáška Mgr. Petry Dolejšové z advokátní kanceláře eLegal o chystaném spuštění GDPR zapůsobila jak granát. Po této přednášce se začaly ozývat hlasy, že prodají své affiliate projekty a půjdou se živit něčím jiným.   Od května příštího roku bude muset GDPR řešit každý, kdo zpracovává osobní údaje, což je v affiliate marketingu každý.

 

Na několika affil projektech Petra ukázala, co všechno je na nich špatně a za co všechno by jejich majitel obdržel tučnou pokutu. V průběhu přednášky padlo spoustu dotazů a bylo vidět, že toto téma zajímá každého a každý se toho více či méně obává. Pokud by se totiž měla dodržovat všechna nařízení do posledního puntíku, tak by se jednalo v podstatě o konec marketingu. Až bude k dispozici záznam z přednášky, tak vám doporučuji video zhlédnout a implementovat potřebná nastavení na vaše weby.

 

Po přestávce pohovořil Štefan Polgari o tom, na co si dát pozor a jak vše připravit při prodeji svého projektu/firmy. Nejrozumnější doporučení bylo, že je lepší si najmout člověka, který se prodejem firem zabývá. Běžný člověk může snadno něco přehlédnout nebo podcenit.

 

Závěrečná přednáška Karla Filnera o kryptoměnách vyvolala v přítomných vlnu vzrušení. Na twitteru se začaly objevovat tweety, že prodají své Affiliate projekty a nakoupí kryptoměny. Karel na úvod stručně vysvětlil, co to kryptoměny jsou, jak vznikly, jak fungují a jakou budou mít pravděpodobnou budoucnost. V druhé části přednášky se pak zaměřil na možnosti vydělávat si díky různým projektům navázaným na kryptoměny. Existuje totiž množství různých affiliate kampaní spojených s kryptoměnami (různé směnárny, burzy, klikačky a další), které mohou přinést další zajímavý zdroj příjmů. A další velkou výhodou je, že to, co člověk vydělá v kryptoměnách, časem roste. Tedy pokud je nesměníte za běžné peníze.

 

Po velice zajímavé diskuzi o kryptoměnách se rozběhla afterparty s networkingem. Party trvala až do druhé hodiny a někteří pak pokračovali v brněnských barech až do brzkých ranních hodin. K dispozici bylo po celou dobu konání konference občerstvení a dostatek tekutin na zahnání žízně. Kdo chtěl, mohl se nechat na památku vyfotit před foto stěnou s logem konference a pořádajících affiliate sítí.

 

Dle ohlasu účastníků se konference vydařila a již se těší na další ročník. Mnozí zde načerpali inspiraci a informace, jak posunout svůj business zase o kus dál, jiní zas navázali nové kontakty a přátelství.
Za síť eRetail děkuji všem účastníkům za skvělou atmosféru a spolupořádajícím sítím a affiliate manažerům za skvěle odvedenou práci při organizaci.

jp