Jak na bannery a XML feedy v síti eRetail.cz

K propagaci affiliate kampaně se dají využít kromě klasického textového affiliate odkazu i další možnosti jako je např. XML feed nebo bannery. Níže naleznete návod, kde v síti eRetail naleznete tyto propagační materiály.

Nejprve se přihlaste přes http://admin.eretail.cz/. Po přihlášení klikněte na Offers -> Browse/Search.

Následně zadejte název kampaně (např. nejlevnejsinabytek.cz) a proklikněte se přes textový název kampaně do detailu kampaně.

V detailu kampaně sjeďte až dolů, kde naleznete v poli „Creatives“ bannery, XML feedy a další propagační materiál, pokud je inzerent nabízí.

Co s bannery dál

V přehledu si můžete vybrat rozměr banneru, který vám vyhovuje. Pod tlačítkem „Get Code“ najdete vygenerovaný kód, který poté vložte na vaše stránky. Pod tlačítkem „Download“ je samotný obrázek, který si můžete stáhnout a doplnit jej na vašem webu o affiliate odkaz. Kromě směrování na domovskou stránku si můžete vygenerovat odkaz na podstránku nebo na stránku s konkrétním produktem inzerenta (tzv. deep link – více o této funkcionalitě v dalším článku).

Důležité je i umístění banneru. Klasické pozice v postranním panelu nebo pod hlavičkou už moc nefungují (tzv. bannerová slepota), ale pořád jsou na webu místa, kde vám mohou bannery přinést zajímavé výsledky. Pochopitelně je potřeba nabízet vhodné bannery s ohledem na téma článku. Takže pokud zveřejníte článek o tom, jak zařídit útulný byt a do článku přidáte banner s krmením pro zvířata, tak nejspíš fungovat nebude. Když ale přidáte banner na nábytkový e-shop, tak výkon takového spojení bude výrazně větší.

Části na webové stránce, kde návštěvníci očekávají bannery. Rozděleno podle regionů. Zdroj: http://usabilitynews.org/preliminary-examination-of-global-expectations-of-users-mental-models-for-e-commerce-web-layouts/

A jaké je tedy vhodné umístění bannerů? Nejoptimálnější je umístit je přímo do textu článku. Příklady vhodného umístění naleznete níže. Možností, kam umístit bannery, je samozřejmě více. Nutností je vše testovat a vyhodnocovat.

A jak na XML feedy?

Na stejném místě v administraci, kde jsou bannery, naleznete i XML feedy (pokud je inzerent nabízí). Ty se hodí pro budování tzv. affilate katalogů. O nich už bylo napsáno hodně, doporučuji především blog Milana Pichlíka Milana Pichlíka.

Takový XML feed si můžete stáhnout a pomocí importovacího programu nahrát na váš web. Pěkný článek o tom jak nahrát XML feedu na WordPress pomocí pluginu WP All Importu naleznete na blogu Ondřeje Martínka.

Affiliate odkaz

Aby se vám správně měřily prokliky a konverze, je zapotřebí doplnit url z xml feedu o váš affiliate odkaz z administrace. Níže je ukázka toho, jak by výsledný affiliate odkaz měl vypadat. Kde XX je id konkrétní kampaně a YYYY vaše id.

http://eretail.go2cloud.org/aff_c?offer_id=XX&aff_id=YYYY&url=url_konkrétního_produktu&aff_sub=vas_libovolny_text#utm_campaign=eretail&utm_medium=affiliate&utm_source=YYYY

První část odkazu naleznete a administraci na kartě konkrétní kampaně v poli „Your Tracking Link“. Tento odkaz dáte před url konkrétního produktu.

Za url je potřeba dosadit utm parametry. Pokud chcete sledovat, ze které stránky, kategorie nebo článku vám chodí konverze, můžete doplnit parametr „aff_sub=VAS_TEXT“. Těchto odkazů si můžete vytvořit podle vaší potřeby. V přehledu konverzí pak uvidíte, který váš web, kategorie nebo článek nejlépe konvertuje. Zbytek zkopírujete a místo YYYY doplníte váš affiliate id z první části a máte hotovo a můžete importovat feed na váš web.

Závěr

Toto je první z připravovaných článků na téma jak pracovat se systémem HasOffers, který využíváme v naší affiliate síti eRetail.cz. V dalším článku ukážu, jak si můžete jednoduše vygenerovat tzv. deeplink.

Pokud byste měli k tomuto článku nějaké dotazy, případně máte tip na další článek, který by vám pomohl pracovat se systémem HasOffers, napište mi na podpora@eretail.cz.

Chci se stát partneremJsem partner, chci banner