Jak správně používat XML Feedy

Pokud využíváte XML Feedy inzerentů, je zapotřebí zkontrolovat si a případně opravit affiliate odkazy. Bohužel se nám stává, že k importu produktů pomocí XML Feedu nevyužíváte tzv. deep link a inzerentům se poté nezaznamenávají utm parametry.

Prosím proto všechny o kontrolu a případně opravu vašich affiliate katalogů dle níže uvedeného návodu. Jde o návod pro affiliate katalog postavený na WordPressu a využívající placený plugin WP All Import. Ale pokud využíváte vlastní technologii, nebo jiný redakční systém, vytvoření základního affiliate odkazu bude stejné. Lišit se bude pouze import.

KONTROLA

  1. Běžte do svého affiliate katalogu a zkuste si prokliknout jakýmkoliv produktem z vašeho affiliate katalogu do eshopu inzerenta, kterého propagujete (jde o affiliate programy ze sítě eretail.cz).
  2. Zkontrolujte, jestli výsledné url obsahuje utm parametry (utm_source=VAŠE_AFFILIATE_ID&utm_medium=affiliate&utm_campaign=eretail).
  3. Pokud ne, postupujte podle následujícího návodu.

 

NÁVOD NA VYTVOŘENÍ DEEP LINKU PRO AFFILIATE KATALOGY

  1. Přihlaste se do administrace http://admin.eretail.cz/.
  2. Proklikněte se do nabídky affiliate programů (Offers-Browse/Search) a vyhledejte affiliate program, který propagujete a běžte do detailu programu.
  3. Na stránkách inzerenta vyberte libovolný produkt a zkopírujte si jeho url adresu.
  4. V administraci eretailu klikněte na Add Deep Link a do nově otevřeného okna vložte zkopírovanou adresu url a klikněte na tlačítko „+“.
    Jak vytvořit deeplink v affiliate systému Hasoffers
  5. Tím se vám v horním okně „Your Tracking Link“ aktualizuje váš affiliate url.
    Deeplink v affiliate systému Hasoffers
  6. Zkopírujte si ho někam stranou (např. poznámkový blok apod.) a odmažte z něj původní url adresu (žlutě označeno).
    Úprava deeplinku při použít XML Feedů
  7. Odmazanou url nahraďte zástupným znakem z XML Feedu, který vám slouží při importu k vložení url. V případě WP All Import pluginu do WordPressu je to většinou něco takového {URL[1]}, ale záleží, jak to uvedeno v XML Feedu.
    Úprava deeplinku při použít XML Feedů - nahrazení původní url
  8. Následně je do utm_source potřeba doplnit váš affil id z první částku url. Měl by se doplňovat sám, ale bohužel se tak v případě WP All Importu neděje, tak je lepší jej doplnit ručně.’
  9. Vznikne vám tedy hotová url, která bude vypadat nějak takto:

    Tuto adresu můžete následně vložit do WP All Importu, nebo vašeho nástroje k importu dat z feedu.
  10. Po dokončení importu si znovu zkuste z vašeho webu prokliknout do eshopu inzerenta. Nyní byste již za url produktu měli vidět i utm parametry (utm_source, utm_medium a utm_campaign).
  11. Takto vytvořený affiliate odkaz můžete použít i pro aktualizaci již existujících katalogů.
  12. Všechny nové weby postavené na datech z XML feedu je potřeba vytvářet tímto způsobem.

Prosíme o používání tohoto postupu při vytváření vašich affiliate katalogů. Pokud přivedené konverze nebudou tento parametr obsahovat, vystavujete se riziku, že inzerent vaši konverzi zamítne.

V případě dotazů se na nás neváhejte obrátit na podpora@eretail.cz

Děkujeme za pochopení.